Month: January 2020

Luja lantionpohja – helppo haluta

Vahva, toiminnallinen lantionpohja on yhteydessä niin moneen osa-alueeseen elämässä, että sen merkityksen huomaa usein vasta, mikäli lantionpohjassa ilmenee jonkinlainen toimintahäiriö. Sanat ‘vahva’ ja ‘toiminnallinen’ mielletään helposti pelkkään voimaharjoitteluun ja kykyyn jännittää lantionpohjan lihaksia, mutta avaamme tässä tekstissä hieman sitä, kuinka asia on todellisuudessa paljon monimutkaisempi. Otsikon ‘helppo haluta’ liitetään myös helposti mielikuva seksuaalisesta halukkuudesta, mikä …

Luja lantionpohja – helppo haluta Read More »

Liikkumisesta odotusaikana osa 2

Olemme saaneet teiltä aihetoiveita, ja yksi toivotuimmista on liittynyt liikkumiseen odotusaikana. Mitä tehdä ja miksi, tästä kirjotimme jo aiemmin täällä. Suosittelemme lämmittelyksi jonkinlaista resiprokaalista liikettä ylläpitävää harjoittelua, ja tämä on sanahirviöstä huolimatta lempiaiheemme raskausajan suosituksiin liittyen. Resiprokaalinen, eli vuorotahtinen liike, on haasteena odottajilla johtuen painopisteen muuttumisesta kohdun kasvaessa. Resiprokaalista liikettä tulisi optimaalisesti harjoitettua jo ihan …

Liikkumisesta odotusaikana osa 2 Read More »